1924-1957
História spoločnosti Teka sa začala písať v roku 1924, kedy Karl Thielman založil v Nemecku firmu na výrobu poľnohospodárskych strojov. V prvých rokoch sa zameral na toto odvetvie. Krátko potom začal pracovať s nerezovou oceľou, čo bol kľúčový krok vpred v histórii korporácie. V roku 1957 vstúpil do spoločnosti ako partner Helmut Klein. Vtedy vznikla ochranná známka Teka, ktorá je zložená z iniciál oboch zakladateľov: Thielmann & Klein.
1958-1969
Od tejto doby sa výrobky začali predávať pod názvom Teka. V prvej fáze Teka vyrábala iba drezy. V nasledujúcich rokoch dostala vďaka úspechu svojich produktov Teka šancu rozšíriť katalóg a začala vyrábať sporáky, rúry a digestory. V roku 1964 bola založená Teka v Španielsku, a tým odštartovala fáza veľkej medzinárodnej expanzie, najprv v Európe a následne aj na ďalších kontinentoch. Po celé toto obdobie rástol sortiment produktov do kuchýň, ktoré si postupne získavali celosvetový ohlas, pretože sa okrem dizajnu vyznačovali aj vysokou kvalitou.
1970-2015
Od 70. rokov umožnil veľký úspech značky na európskych trhoch, kde bola prítomná, aby došlo k rozsiahlej expanzii na medzinárodnej úrovni. Najprv na zvyšných európskych trhoch a neskôr aj v Amerike, Ázii, Afrike a na Strednom východe. Počas tejto doby sa značka stala jedným z najväčších športových sponzorov na celom svete, sponzorovala futbalový aj basketbalový klub Real Madrid, vlastnila hádzanársky klub, rozbiehala cyklistický tím, zúčastnila sa rally Paríž-Dakar, a podieľala sa dokonca aj na zimných olympijských hrách.
Súčasnosť
V roku 2016 vypustila Teka na trh rad Wish, ktorý pokrýva celé spektrum domácich spotrebičov. Bola to najväčšia investícia v histórii spoločnosti, kedy došlo k obnove všetkých tovární a vzorov. V roku 2018 Teka predstavila novú pozíciu a nový slogan: "Uvar si cestu k životu". Spoločnosť urobila najväčšiu reklamnú kampaň v histórii firmy Teka s krátkym filmom, ktorý režírovala Marina Seresesky nominovaná na Goya Awards a s hudbou od Glenna Jamesa Hansarda, držiteľa Oskara za najlepšiu pôvodnú pieseň vo filme. Pri tejto kampani Teka spolupracuje s Fundación Alzheimer España (španielskou nadáciou pre Alzheimerovu chorobu). Video malo počas mesiaca 13 miliónov zhliadnutí, čo sa v priemysle stalo rekordom. V súčasnej dobe úspech produktov Teka obletel celý svet a značka získala rad ocenení a dosiahla mnohé úspechy, napríklad v Španielsku nájdete produkt značky Teka v každej druhej domácnosti.